Akdeniz tipi beslenme depresyona karşı
Yapılan yeni bir araştırmaya göre sebzelerin bol kullanıldığı, meyveler,sert kabuklu meyveler, tam tahıllar, zeytinyağ ve balığın bol tüketildiği akdeniz tipi beslenmenin depresyonun gelişmesini azalttığı belirtildi.
Araştırmacılar Akdeniz ülkelerindeki depresyon oranının Kuzey avrupa ülkelerindeki depresyon oranından daha düşük olduğunu söylediler. Bulgular akdeniz tipi beslenmenin depresyonla savaşta çok önemli ve etkili olduğunu gösteriyor.
Genel Psikiyatri Arşivi’nde yayınlanan çalışmada 10 094 sağlıklı yetişkin İspanyol yer aldı. Araştırmacılar katılımcılardan düzenli olarak yedikleri hakkında bilgi topladı ve daha sonra katılımcıların yedikleri akdeniz tipi beslenme tarzındaki besinleri sınıflandırdılar.Buna göre;Zayıflama
-Doymuş yağ asitleri(katı hayvansal yağlar)ne karşın yüksek oranda tekli doymamış yağ asitleri(zeytinyağ) tüketimi
-Orta yoğunlukta alkol ve süt ve süt ürünleri tüketimi
-Düşük et tüketimi
-Yüksek oranda baklagil, meyve, kabuklu meyve, tahıl, sebze ve balık tüketimi.
Yaklaşık 4buçuk yıllık bir takipten sonra 480 depresyon vakası tespit edildi.Fitness – Diyet
Araştırmanın sonuçlarına göre akdeniz tipi beslenmede depresyona yakalanma oranı %30 azalıyor.
Araştırmacılar akdeniz tipi beslenmedeki besinlerin depresyonla tam olarak savaştığının belli olmadığını belirttiler.Ama akdeniz diyetinin ayrı bileşenleri kan dolaşım sisteminin daha iyi çalışmasını sağlıyor, iltihaplanmayla savaşıyor, kalp hastalıkları riskini azaltıyor, oksijenle bağlantılı hücre hasarını onarıyor ve belki de bunların hepsi depresyon gelişimini azaltıcı etki yapıyor. Ama akdeniz diyetinin tek başına bileşenlerinin yaptığı etki tabi ki hepsinin bir aradayken yaptığı etkiden daha fazla değil